Досвід роботи

Тема: "Компаративний аналіз як засіб розвитку полікультурної компетентності учнів на уроках зарубіжної літератури"

Бути «вихователем душ» учнів — це обов’язок кожного вчителя. Найбільш актуальним це є сьогодні, коли країна і людство взагалі переживають особливий період свого розвитку. Змінюється світ, змінюються життєві орієнтири. Але література, як й інші гуманітарні дисципліни, вчить мислити загальнолюдськими категоріями, дає змогу вийти за межі буденної свідомості.
Саме література є найважливішим засобом залучення особистості до витоків національної духовності, культурних надбань свого народу та інших народів світу. Компаративний аналіз як засіб розвитку полікультурної компетентності учнів на уроках світової літератури є актуальним, відповідає сучасним досягненням педагогіки і методики, має високу ефективність.
На уроках світової літератури я забезпечую стабільну навчально-пізнавальну атмосферу в класі, впроваджуючи новітні інтерактивні технології. Пропоную учням різнорівневі завдання, комунікативно-ситуативні вправи, тренінги відтворюючої уваги та асоціативного мислення, завдання з мелодекламації, творчого й компаративного характеру: підрядковий і художній переклади, порівняння перекладів і творів тощо. Таким чином формую якості кваліфікованого читача, підвищую літературну компетенцію учнів, стимулюю пізнавальну й самоосвітню діяльність школярів, прищеплюю любов до художнього слова й мистецтва взагалі. Літературна освіта учня — єдиний процес. Тому вважаю, що має бути єдність підходів до української та зарубіжної літератур.
Домінуючою формою навчання на моїх уроках є діалог, який спонукає розмірковувати, порівнювати, робити узагальнення і висновки, висловлювати власні думки її оцінки, презентувати асоціації та інтерпретації художніх творів.
Сьогодні «методологічною основою визначення змісту шкільної освіти є загальнолюдські і національні цінності... Зміст визначається на засадах... ідей полікультурності, взаємоповаги між націями і народами...». 

Читати далі...



Тема: «Розвиток критичного мислення як засобу створення творчого мікроклімату на уроці світової літератури»

Інтерес до технології критичного мислення, як освітньої інновації, з’явився у мене близько двох років тому. Познайомившись з роботами О.Пометун, Л.Пироженко (інтерактивне навчання),  А. Кроуфорда, Дж.Макінстер, В.Саула, С.Метьюз та інших (технології критичного мислення), для себе усвідомила, що найважливішим аспектом критичного мислення є його відповідність вимогам демократизації освіти та суспільства.
Е.Кінг говорив: «Ті, хто вміє мислити, той вміє ставити питання». Професійна компетентність  стає синонімом вміння вирішувати проблеми. Моє завдання, як педагога, полягає в тому, щоб дати дітям навички та вміння мислити критично для вирішення проблем та прийняття рішень.
Актуальність моєї проблеми зумовлена:
      нездатністю значної частини людей самостійно і критично осмислювати складності реального життя;
      вносити нові ідеї в усі сфери життя суспільства;
      відсутністю у дітей навичок, необхідних для професійного вибору.
        

Немає коментарів:

Дописати коментар