Тема: "Компаративний аналіз як засіб розвитку полікультурної компетентності учнів на уроках зарубіжної літератури"
Бути «вихователем душ» учнів — це обов’язок кожного вчителя. Найбільш актуальним це є сьогодні, коли країна і людство взагалі переживають особливий період свого розвитку. Змінюється світ, змінюються життєві орієнтири. Але література, як й інші гуманітарні дисципліни, вчить мислити загальнолюдськими категоріями, дає змогу вийти за межі буденної свідомості.
Бути «вихователем душ» учнів — це обов’язок кожного вчителя. Найбільш актуальним це є сьогодні, коли країна і людство взагалі переживають особливий період свого розвитку. Змінюється світ, змінюються життєві орієнтири. Але література, як й інші гуманітарні дисципліни, вчить мислити загальнолюдськими категоріями, дає змогу вийти за межі буденної свідомості.
Саме
література є найважливішим засобом залучення особистості до витоків
національної духовності, культурних надбань свого народу та інших народів
світу. Компаративний аналіз як засіб розвитку полікультурної компетентності
учнів на уроках світової літератури є актуальним, відповідає сучасним
досягненням педагогіки і методики, має високу ефективність.
На уроках світової літератури я забезпечую стабільну навчально-пізнавальну
атмосферу в класі, впроваджуючи новітні інтерактивні технології. Пропоную учням
різнорівневі завдання, комунікативно-ситуативні вправи, тренінги відтворюючої
уваги та асоціативного мислення, завдання з мелодекламації, творчого й
компаративного характеру: підрядковий і художній переклади, порівняння
перекладів і творів тощо. Таким чином формую якості кваліфікованого читача,
підвищую літературну компетенцію учнів, стимулюю пізнавальну й самоосвітню
діяльність школярів, прищеплюю любов до художнього слова й мистецтва взагалі.
Літературна освіта учня — єдиний процес. Тому вважаю, що має бути єдність
підходів до української та зарубіжної літератур.
Домінуючою
формою навчання на моїх уроках є діалог, який спонукає розмірковувати,
порівнювати, робити узагальнення і висновки, висловлювати власні думки її
оцінки, презентувати асоціації та інтерпретації художніх творів.
Сьогодні
«методологічною основою визначення змісту шкільної освіти є загальнолюдські і
національні цінності... Зміст визначається на засадах... ідей полікультурності,
взаємоповаги між націями і народами...».
Читати далі...
Читати далі...
Тема: «Розвиток критичного мислення як засобу створення творчого
мікроклімату на уроці світової літератури»
Інтерес до
технології критичного мислення, як освітньої інновації, з’явився у мене близько
двох років тому. Познайомившись з роботами О.Пометун, Л.Пироженко (інтерактивне
навчання), А. Кроуфорда, Дж.Макінстер,
В.Саула, С.Метьюз та інших (технології критичного мислення), для себе
усвідомила, що найважливішим аспектом критичного мислення є його відповідність
вимогам демократизації освіти та суспільства.
Е.Кінг
говорив: «Ті, хто вміє мислити, той
вміє ставити питання». Професійна компетентність стає синонімом вміння вирішувати проблеми.
Моє завдання, як педагога, полягає в тому, щоб дати дітям навички та вміння
мислити критично для вирішення проблем та прийняття рішень.
Актуальність
моєї проблеми зумовлена:
−
нездатністю значної частини
людей самостійно і критично осмислювати складності реального життя;
−
вносити нові ідеї в усі
сфери життя суспільства;
−
відсутністю у дітей
навичок, необхідних для професійного вибору.
Немає коментарів:
Дописати коментар